lørdag 30. august 2014

Velkommen spanske Baby Clic

Om et par ukers tid venter vi inn vår første sending fra Baby Clic med spennende vognposer + stellevesker. Vi har allerede hatt en produktprøve av vognposen Malmö hos oss en måneds tid, og blir bare mer og mer glad i dette merket. Vi falt pladask for årets jeans-kolleksjon:

* Baby Clic Bimba
- en stor og romslig stelleveske/sykehusbag/weekendbag som rommer utrolig mye.





* Baby Clic Malmö
- en vanntett vognpose med utallige finesser, passer like godt i bagvognen som i sportsvognen.



* Baby Clic Nima
- en stilig og praktisk stelleveske med termorom og stelleunderlag.





* Baby Clic liten Nima
- en mindre variant av Nima, som passer flott på mindre vogner/reisetriller




Disse produktene ble lagt ut i nettbutikken for et døgn siden og vi har allerede fått flere forhåndsbestillinger, så det er helt tydelig at det er flere enn oss som liker denne kolleksjonen:) Og best av alt, det er fantastisk hyggelige priser på disse produktene. Du finner alle sammen i nettbutikken:)

mandag 25. august 2014

Silver Cross Pioneer: ultralett duovogn for familier på farten:)

Årets barnevognnyhet fra Silver Cross er den stilige og praktiske duovognen Pioneer, som med sitt  ultralette understell (veier kun 7,5 kg) og svingbare gummihjul passer like bra i byen som på landet. 



Som nevnt i det forrige innlegget er det alltid en drøm å pakke opp en Silver Cross vogn. Det er noe spesielt med kvaliteten og de forsegjorte detaljene på disse vognene. De klarer å være nytenkende samtidig som man ser at de 150 år gamle tradisjonene holdes ved like (Silver Cross er verdens eldste barnevognmerke). Praktiske finesser og smarte detaljer gjør Pioneer til en meget brukervennlig vogn fra nyfødt og så lenge barnet har behov for vogn (tåler en vekt på hele 18 kg). 



Vi var en smule skeptisk til hjulene på denne vognen, da vi syns de ser veldig små og "reisetrilleaktige" ut på produktbildene. Heldigvis er dette synsbedrag og i virkeligheten er forhjulene hele 8 tommer (til sammenligning har Bugaboo Cameleon 6 tommer foran), samt at bakhjulene er 10 tommer. Det er myke punkteringsfrie gummihjul, så jeg tror ikke det skal bli noe problem å komme seg frem på ulike underlag. I dag har vi kun trillet inne på teppe + glatt gulv, og her er trillekomforten meget bra. Vognen svinger utrolig lett, er enkelt å vippe opp på bakhjulene samtidig som den er meget stødig. Den er som de fleste vogner av denne typen noe stiv sammenlignet med de mer "vuggende" barnevognene, men til gjengjeld har den utrolig mykt skinnhåndtak og litt "slark" (i positiv forstand:)) i teleskophåndtaket slik at vognen ikke føles stiv når man triller. Håndtaket er bøyd i en form som er utrolig behagelig å holde i og det kan justeres fra 100-107 cm høyde. Personlig liker jeg å ha håndtaket høyt, men her blir altså håndtaket for høyt for meg på øverste stille. Og det som virkelig er positivt med Pioneer er at den ikke har en tverrstang man kan sparke bena borti (tverrstangen ligger lengre frem), så denne vognen vil passe flott til høye mammaer og pappaer. Et tips er å velge teleskophåndtak hvis man er over middels høy, da man på disse vognene kommer lenger vekk fra selve vognen. 



En annen ting som skille seg klart ut på Pioneer er den enorme handlekurven. Jeg har aldri tidligere sett en handlekurv på denne størrelsen, og den er i tillegg enkel å komme til fra alle sider da både bag og sportsdel er montert høyt på understellet. Handlekurven tåler en vekt på 5 kg. 



Understellet er utrolig lett og det tar minimalt med plass sammenlagt. I tillegg kan man legge sammen vognen med sittedelen på, men den blir da natulig nok noe større sammelagt. Både babybagen og sittedelen klikkes fast med et enkelt klikk, og Pioneer er meget enkel i bruk. 


Silver Cross Pioneer leveres komplett med babybag, sittedel, stormtrekk, regntrekk, adapter for Silver Cross bilsete og koppholder. Babybagen er utrolig søt, elegant og en liten baby verdig, med offwhite tykk kant (utrolig myk) rundt madrassen, høye kanter og stormtrekk som festes med glidelås. Så her vil babyen ligge godt skjermet selv i kaldt og surt vær. Kalesjen har ekstra solskjerm og titteluke i kalesjen (med magnettlås). Man bruker samme kalesje på babybagen som på sittedelen. 


Babybagen er designet for å kunne brukes som seng de første månedene og den leveres derfor med en ekstra tykk og komfortabel madrass. Dette er en av de luneste, mykeste og søteste babybagene jeg noen gang har sett. Det er mulighet til å sette på sele i bagen når barnet blir større. 


Så over til sittedelen, som også ser ganske liten ut på produktbildene. Men det er heldigvis ikke tilfelle, da vi målte ryggen til å være 51 cm lang og setet (inkl. fotstøtte) til 41 cm. Den er med andre ord 92 cm lang og blant de lengste liggelengdene på markedet. Og i tillegg har Silver Cross laget en utrolig smart finesse som gjør at man kan flytte kalesjen opp et hakk til de største barna. Med et klikk blir det mye bedre plass under kalesjen og det er da hele 62 cm fra setet og opp. Til sammenligning er Bumbleride Indie (kjent for å passe fint til store barn) 55 cm fra setet og opp under kalesjen. 


Sittedelen er ergonomisk med 3 ulike rygginnstillinger og justerbar fotstøtte. Den er i tillegg vendbar, og har en meget smart bumperbar (frontbøyle) som enkelt klikkes løs på ene siden når barnet skal inn/ut av vognen. Bøylen kan om ønskelig også fjernes helt. 
 

Videre har Pioneer polstret sete med god sittekomfort og 5 punktssele som enkelt tas fra hverandre når man skal ha i vognpose eller seat-insert. 



Førsteinntrykket et meget bra og jeg er positivt overrasket over alle de smarte detaljene på denne vognen, samt at man får den eksklusive Silver Cross følelsen selv om dette er en rimeligere vogn enn mange av de andre vognene i sortimentet. 

Vi har Silver Cross Sand i nettbutikken, og de andre fargene kommer utover høsten (om ønskelig kan andre farges bestilles opp tidligere). 

søndag 24. august 2014

Silver Cross Reflex; the best pushchair in the world?

Silver Cross er ikke særlig beskjeden i beskrivelsen av deres store nyhet Silver Cross Reflex, så forventingene våre var selvfølgelig skyhøye. Vil Reflex innfri alle forventningene våre?


Først vil jeg bare si at det er en drøm å pakke opp en vogn fra Silver Cross, for her er det ikke bare god kvalitet og praktiske finesser som gjemmer seg, men også utrolig mye ekstrautstyr. For mens de fleste vognprodusentene har tatt vekk så og si alt av ekstrautstyr de siste årene (nesten ingen vogner som leveres med regntrekk lengre, noe som var standard bare noen få år tilbake), velger Silver Cross å gå motsatt vei. Dette gleder oss veldig, og Reflex leveres komplett med:

- regntrekk
- adapter til bilsete (Silver Cross)
- seat-insert
- frontbøyle
- fotpose
- LED-lys

Det har skjedd mye på reisetrillefronten de siste årene, og flere og flere produsenter kommer nå med paraplytriller som kan gjøres om til babyvogn (med babyen vendt mot den som triller). Som på mange andre reisetriller er dette babysettet noe man evt. kjøper utenom, så jeg velger å skrive et nytt innlegg om denne delen senere. I dette innlegget tar vi for oss Silver Cross Reflex som en "vanlig" paraplytrille og konsentrerer oss det som følger med som standardutstyr.




For å ta litt mål og vekt etc først, kan vi opplyse om at Reflex veier 8,5 kg og har følgende mål sammenlagt: 106 x 31 x 35 cm. Med andre ord er den temmelig normal i vekt/størrelse sammenlignet med tilsvarende reisetriller, men på et punkt skiller den seg ut. Reflex har nemlig justerbare håndtak, noe vi har savnet på en rekke av reisetrillene vi har testet de siste årene. Med en justerbar høyde fra 100-107 cm, vil den passe både lave og høye foreldre:) Et stort pluss til Silver Cross!


Jeg har allerede nevnt den gode kvaliteten til Silver Cross, og man merker med en gang man monterer Reflex at det er en skikkelig luksusvogn. Gode hjul, ordentlige fester for kalesje, frontbøyle +++, gode håndtak og gjennomførte detaljer. Men så mye bør vi vel kunne forvente når denne reisetrillen ligger i øvre prisklasse?

Uansett, førsteinntrykket var meget bra og som nevnt ble vi virkelig positivt overrasket over alt tilbehøret som fulgte med denne reisetrillen. Vi har kun rukket en kjapp trilletur på asfalt denne helgen, men vi regner med å få testet den bedre på ulike underlag utover høsten. Trillekomforten er det ingenting å si på, hjulene svinger lett både utendørs og på glatt gulv inne. De justerbare håndtakene gjør at man lett finner riktig trillehøyde, og den er meget behagelig å trille.


Når det kommer til sittedelen er denne utrolig romslig og i tillegg er liggestillingen helt flat. Som nevnt følger det med seat-insert og polstring til selene. Bumperbaren (frontbøylen) er også i en klasse for seg, med bøyle trukket i mykt stoff. Videre er kalesjen utrolig stor og dekkende, med UPF 50+ solbeskyttelse. I kalesjen er det i tillegg titteluke (med magnetlukking), stor lomme på baksiden, samt gode ventilasjonshull.



Så til de punktene som skiller denne reisetrillen fra tilsvarende reisetriller. For det første har de designet sittedelen slik at barnets rygg ikke hviler ned mot trillens understell/rygg. Dette er gjort både med tanke på komforten til barnet (ryggen ligger på en måte å "svever" i luften) samt at det skal bedre luftsirkulasjonen under barnet. Vi vet jo alle hvor varme og svette barna kan bli på varme sommerdager, så vi ser frem til å teste Reflex på dette punktet (men jeg er redd vi må vente til neste sommer, for her har jo høsten meldt sin ankomst altfor tidlig…).

I tillegg har Silver Cross Reflex LED-lys på begge sider, som kan stilles i 3 ulike moduser: konstant lys, blink, roterende lys. Denne lille finessen falt virkelig i smak, og nå utover høsten skulle jeg ønske at alle barnevogner hadde denne funksjonen.


Og vi må heller ikke glemme at reisetrillen leveres med matchende fotpose, noe som passer fint nå som vi går mot kjøligere årstider. Denne fotposen kneppes enkelt fast i vognen og kan oppbevares i handlekurven når den ikke er i bruk. Og apropos handlekurv, får man faktisk plass til ganske så mye i Reflex sin sammenlignet med tilsvarende reisetriller.



Jeg har helt sikkert glemt å nevne noe, så bare spørr hvis det er noe dere lurer på. Vi kommer garantert til å skrive mye om denne reisetrillen i tiden fremover, for denne falt i smak hos både liten og stor. Og bare for å beskrive hvor romslig sittedelen er, kan jeg opplyse om at 4 åringen vår satt utrolig fint i den (ikke mange reisetriller hun får plass i lengre). Reflex tåler en vekt på hele 18 kg i sittedelen + 5 kg i handlekurven.

Vi har Silver Cross Reflex svart i nettbutikken, men andre farger kommer utover høsten (kan evt. bestilles opp tidligere).

Her kommer et lite bildedryss med dårlige mobilbilder: